divendres, 6 d’agost del 2010

REFLEXIÓ PERSONAL



Benvolguts companys/es:


M'adreço a tots vosaltres per escriure aquesta reflexió personal sobre la situació del procés d'independència a dia d'avuí, com hom pensa que poden esdevenir els fets a curt plaç de cara a les properes eleccions i quina serà davant de cada situació la meva postura personal i que penso fer pública en cada moment per intentar que lliurement la compartiu.

Podem anar veient amb el pas dels dies que una gran coalició independentista pràcticament serà impossible d'aconseguir-se, quelcom que jo ja vaig preveure fa dies després d'observar determinades maniobres de marketing polític que no eren del meu agrat. Si més no, encara queda una petita esperança de que, amb fortes dosis d’humilitat ara mateix invisible en els líders polítics, s'aconsegueixi crear aquesta utòpica coalició abans del dia 10 de setembre, després ja no per qüestions legals que ja vaig comentar-vos.

Quant quedi constatat que cadascú es presentarà a les eleccions per separat i d'aquesta manera assegurar-se la poltrona, mancarà veure si existeix un gran pacte independentista pre-electoral que penso que això sí pot succeir per que ningú està disposat al suïcidi polític.

D’altra banda CiU prefereix deixar el tema de la independència per més endavant i no s'ho planteja per aquesta legislatura renunciant al moment històric de voluntat popular que ara mateix tenim a les nostres mans, argumentant que la sempre esmentada crisi econòmica és la prioritat. Haig de dir en contra d'aquesta afirmació que si Catalunya fos independent seria molt més rica i per tant solventaria molt millor aquesta crisi, per tant el camí de ruta és evident al meu entendre, primer independència i amb més diners més possibilitats de creixement econòmic.

Vist tot aquest panorama, com a ciutadà amb dret a vot i amb una maduresa democràtica suficient jo faré segons les circumstàncies el següent.

1.- Si es dona el cas d'una gran coalició votar-la sense cap dubte i amb l'orgull propi d'haver-se assolit la voluntat popular.

2.- Si es dona el cas de que existeixin pactes pre electorals a favor de la independència, de garanties molt clares i suficients, votar al partit pactant més afí a la meva ideologia política i que cregui tindrà més pes en la nova legislatura per nombre d'electors.

3.- Si no es donen cap dels supòsits anteriors i al sentir-me traït i enganyat utilitzar el vot útil per no fragmentar el vot nacionalista en benefici de partits espanyolistes i votar, mal em pesi, CiU per seguir treballant i exigint la Independència ja.

Crec sincerament que no ens queden gaires alternatives més a qui, com jo, avantposem la Independència i Catalunya a qualsevol partidisme.

Visca Catalunya Lliure !

Xavier Folch i Saderra


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada